اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراف فرمانده آمریکایی به مجاز نبودن جنگ‌افروزی با ایران ذیل دو قانون جنجالی

یک فرمانده ارشد آمریکایی سه‌شنبه اعتراف کرده دولت این کشور مجاز به جنگ‌افروزی علیه ایران به استناد دو قانون جنجالی این کشور نیست.

اعتراف فرمانده آمریکایی به مجاز نبودن جنگ‌افروزی با ایران ذیل دو قانون جنجالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در منطقه امروز سه‌شنبه اعتراف کرده دو قانون مصوب کنگره این کشور به دولت آمریکا اجازه جنگ‌افروزی علیه ایران را نمی‌دهد. 

در ماه‌های گذشته به خصوص بعد از عملیات تروریستی آمریکا برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحث‌ها در آمریکا در خصوص آنکه رئیس‌جمهور این کشور ممکن است بدون اجازه کنگره اقدام به جنگ‌افروزی علیه ایران بکند داغ بوده است. 

نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تا کنون چندین طرح برای محدود کردن اختیارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جهت آغاز جنگ با ایران به تصویب رسانده‌اند. 

آنچه باعث نگرانی نمایندگان کنگره شده دو قانون، مصوب سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ است که به رئیس‌جمهور آمریکا اختیار می‌دهد در صورت رسیدن به این جمع‌بندی که گروه یا کشوری تهدیدی فوری علیه امنیت ملی به شمار می‌رود دستور اقدام نظامی علیه آن را بدون مجوز از کنگره صادر کند.

 ژنرال «کنث‌مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا امروز در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان اذعان کرد که این دو قانون به دولت اجازه آغاز جنگ علیه ایران را نمی‌دهد. 

«الیسا اسلاتکین»، قانونگذار آمریکایی در این جلسه از مک‌کنزی پرسید: «آیا شما به عنوان فرمانده سنت‌کام معتقدید اختیار استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را دارید؟»

مک‌کنزی در پاسخ گفت: «خیر، چنین اعتقادی ندارم.»

اسلاتکین در ادامه پرسید: «آیا قوانین مصوب سال‌های ۲۰۰۰ یا ۲۰۰۲ در خصوص مجاز کردن استفاده از نیروی نظامی به شما اختیار وارد شدن به خصومت با ایران را می‌دهد؟»

مک‌کنزی در پاسخ گفت: «باید این را در نظر گرفت که شما همیشه اجازه دفاع از خودتان را دارید.»

اسلاتکین پرسید: «البته، برای دفاع از خود بله، اما این قانون چنین اختیاری به شما می‌دهد.» مک‌کنزی در پاسخ گفت: «خیر، خیر. نمی‌دهد.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول